søndag den 26. maj 2013

Weekendtid

Elsker weekenderne. Da har vi endelig mulighed for at være sammen hele dagen uden at skulle tænke så meget over tiden.
I går var jeg dog en tur i Ribe sammen med nogle venner fra med min seminarietid. Det var rigtig hyggeligt. Vi fik set den nye plads omkring Domkirken. Det var bare blevet superflot.

Vi var også en tur på vores stamsted som blev flittigt benyttet, da vi studerede. Quedens gård serverer  noget lækkert mad og så er der bare en rigtig fed stemning. Dog ofte fuld af tyske turister, men hvis man lige kommer udenfor weekend og ferier er det ikke så slemt.

Besøg Quedens gård her
 Udover det våde vejr var det en rigtig god dag. Jeg var forbi Ribes Garn og Broderi, hvor der blev handlet nogle enkelte hæklenåle og fire nøgler garn. Inden jeg vendte næsen hjemad var jeg inde og hente smørrebrød til aftensmaden. Super lækkert.

I går aftes blev jeg færdig med denne lille sag:

Hæklet babyvest DIY finder du her ved Avi & Sirenerne.
 Den blev rigtig fin synes jeg, dog måske lige lille nok. Den er selvfølgelig til Lilletøsen når hun kommer, men synes i forhold til det andet Newborntøj jeg har er den nok nærmere en str. 50. Jordemoren har allerede spået en baby over gennemsnittet, så er i tvivl om vi overhovedet får den brugt. Manden mente hun kunne få den på som det første når hun kom ud. Jeg vil prøve med en lidt støre nål og se om det ikke giver et resultat nærmere det ønskede.
Den fine lille knap jeg har brugt har jeg købt ved Lillian som har Egne Design. Hun har de fineste små træknapper og mange andre ting. Det bestilte kom allerede dagen efter, så det må man sige var hurtig service.

Vejret i dag har været helt fantastisk og er blevet nydt ude. Vi tog danskvand og nybagte boller med ud, så den stod på max hygge. Jeg havde også hækletøjet med og smed de vinterblege ben ud i solen og kunne rigtig sidde og nyde synet af Manden og Lille E som fik plantet et nyt lille kirsebærtræ, som det store træ havde sat under sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar