torsdag den 30. maj 2013

Voksiposen

ENDELIG....
Så blev jeg færdig med betrækket til voksiposen og det var egentlig ikke fordi det var så uoverkommeligt, men det drejer sig om at komme i gang. Stoffet havde jeg haft liggende et stykke tid og det var lige med at få startet. I går tog jeg mig endelig sammen. Da jeg havde klippet det ud, kunne jeg jo lige sy den ene kant, altså bare lige for at se. Når jeg nu havde symaskinen fremme kunne jeg jo også lige sy den sammen. Fem timer senere var jeg færdig. Puha, men en formiddag med P3 i radioen gør jo meget ved den sag.
I dag har jeg så sat trykknapper og hulringe i.
 Ligesom der foroven i betrækket er brugt rød anoraksnor ville jeg gerne at det gik igen i de fastmonterede snore, men tanken om at fjerne de gamle og montere de nye gør mig lidt nervøs. Det kan være det kommer til mig. Men indtil videre har den to forskellige farver i snore. Yderstoffet er bare en mintgrøn bomuldslærred, mens den inderste er en rigtig lækker blomstret bomuld. Det er simpelthen bare flot. Alle materialer er købt i Stof og Stil.

I stedet for at bruge velcro, til at lukke den med i bunden, har jeg brugt trykknapper. Det synes jeg er meget nemmere og så synes jeg det er pænere med en knap i stedet for en syning.
Det samme synes jeg om hulringene. Hvor der i det originale betræk er syet huller, ligesom knappehuller, har jeg valgt hulringene, som lige slåes i med en hammer.

Så nu kan den der baby også bare komme. Er efterhånden så besværet og stor, så glæder mig meget til at det går i gang. Har tid til kejsersnit d. 12. juni, så jeg har nu noget at tælle ned til. Dog ville det ikke gøre det store hvis det startede af sig selv før. Er i dag 37+5, så hvis det går i gang vil det jo ikke være noget problem. Men tiden skal nok gå og inden jeg ser mig om er det den 12.

I dag har vejret bare været skønt, så efter afhentning af Lille E var det bare ud på terrassen og op med benene. Der skulle både vandes blomster og graves en duplomand ned i mors krukke. Godt jeg havde min lille hjælper med, som kunne stå for arbejdet. Duplomanden, som også går under navnet "Lille Morfar", har altså i dag fået en ordentlig en på opleveren :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar